718 GTS 4.0 -mallit
10,8 l / 100 km
246 g/km
Tässä on urheiluauto, joka laittaa taatusti pääsi pyörälle ja koskettaa sydäntäsi: 400 hevosvoimaa, kuusi sylinteriä, 100 % Porsche-laatua – ja sinä yksin puikoissa. Lähtölaskenta on alkanut.
Uusi 718 Boxster GTS 4.0 ja uusi 718 Cayman GTS 4.0 edustavat urheiluautojen lumoa puhtaimmassa muodossaan. Tämä pätee erityisesti ääneen: 4,0-litrainen ja kuusisylinterinen vapaasti hengittävä vastaiskumoottori tuottaa klassisen urheiluauton raa’an alkuvoimaisen äänimaailman, joka nostaa ihon kananlihalle.
Mitä muuta voisi vielä toivoa? Moottori on sijoitettu auton keskelle 718-mallien tuttuun tapaan. Tämä ratkaisu takaa erinomaisen ohjattavuuden ja ketteryyden, joiden ansiosta jokainen kaarre on nautinto. Atleettinen, huippuunsa viritetty sikspäkki Porschen tyyliin ei jätä epäselväksi, mistä dynaamisessa ajoelämyksessä on kysymys. Ajonautinto on jotain, josta emme saa koskaan tarpeeksi – ja kukapa ei haluaisi aina lisää sitä, mitä rakastaa.
Uudet 718 GTS 4.0 -mallit. Lisää sitä, mitä rakastat.
Auton keula antaa tyypillisen, voimaa uhkuvan GTS-vaikutelman suurine ilmanottoaukkoineen, jotka takaavat optimaalisen jäähdytyksen. Yhdessä sävytettyjen ajovaloumpioiden, etuspoilerin ja mustien ilmanohjainten kanssa ne tekevät keulasta entistäkin leveämmän näköisen. Bi-Xenon-vakioajovalot takaavat erinomaisen näkyvyyden. Dynaamisella PDLS Plus ‑valojärjestelmällä varustetut LED-ajovalot ovat saatavissa lisävarusteena. 718 GTS:n tyypillisestä keskimoottorisen urheiluauton siluetista ei voi erehtyä. Se kertoo myös auton sporttisen matalasta painopisteestä ja ajokorkeudesta. Suurissa pyöräkoteloissa on ruhtinaallisesti tilaa 20-tuumaisille 718 Sport -vantille, ja ihailevat katseet kiinnittyvät kylkien GTS 4.0 -logolla varustettuihin muotoihin.
Perän muotoilu on selkeä ja pelkistetty, mutta ei lainkaan minimalistinen. Sporttipakosarjan mustat erillisputket kielivät pidäkkeettömästä voimasta. Musta mallilogo täydentää perän dynaamisen kokonaisvaikutelman.
718 GTS 4.0 -malleilla on myös erityisvahvuus, joka erottaa ne monista yhtä suorituskykyisistä urheiluautoista: ne soveltuvat erinomaisesti jokapäiväiseen käyttöön. Missä muussa superautossa on kaksi tavaratilaa ja monia muita käytännöllisiä säilytysratkaisuja? Näissä autoissa kaikki mahtuu matkalle mukaan – myös suuret tunteet.
Voimallista kauneutta ja kaunista voimaa – uusi 718 Boxster GTS 4.0 ja uusi 718 Cayman GTS 4.0.
Se tuntuu toiselta kodilta, antaa loputtomasti haasteita ja palkitsee ruhtinaallisesti. Tervetuloa Porschen ohjaamoon. Paikkaan, joka henkii suorituskykyä ja ergonomiaa – käsin kosketeltavaa moottoriurheilutunnelmaa. Yksi esimerkki tästä on ratakäyttöön hyväksytty Alcantara®-verhoilu GTS-urheiluohjauspyörässä ja vaihdevivussa. Sport Seat Plus -urheiluistuinten kiinteät pehmusteet ja korotetut sivutuet tukevat parhaalla mahdollisella tavalla myös äärimmäisen dynaamisessa ajossa. Istuinten erikoisominaisuutena on nahan ja Alcantaran® tyylikäs yhteisvaikutus sekä näyttävä saumakuviointi. Istuinten keskiosissa on Alcantara®-verhoilu ja pääntukiin on kirjailtu GTS-logot.
Saatavissa on myös täysin sähkösäätöiset urheiluistuimet sekä mukautuvat Sports Seat Plus -istuimet, jotka tarjoavat runsaasti personalisoituja säätömahdollisuuksia. Täyskuppi-istuimet tuovat ohjaamoon lisää moottoriurheilutunnelmaa.
Lisävarusteena saatava GTS-sisäverhoilupaketti antaa 718 GTS 4.0 -malleille vieläkin näyttävämmän ja sporttisemman ilmeen Carmine Red- ja Crayon-kontrastivärien, Alcantara®-verhoilun ja mustan nahan yhdistelmän sekä hiilikuituisten yksityiskohtien ansiosta.
718 GTS 4.0 -mallit
10,8 l / 100 km
246 g/km
Edessä on tiukka kaarre. Se on hetkessä takana ja olet jo puolivälissä seuraavaa suoraa. Miksi radalla pitäisi pidätellä? Miksi et hyödyntäisi moottorin koko potentiaalia – varsinkin, kun kyseessä on 4,0-litrainen, vapaasti hengittävä voimanpesä, joka tuottaa tehoa vaikuttavat 400 hevosvoimaa. Huippuvääntö on käytettävissä 5000–6000 kierroksella minuutissa ja suurin käyntinopeus on peräti 7800 r/min. Kiihdytys nollasta sataseen kestää vain 4,5 sekuntia. Vaste on välitön ja vääntö vahvaa korkeillakin kierroksilla.
Suuria tunteita herättävä, mutta taloudellinen voimanlähde on varustettu suoraruiskutuksella, integroidulla kuivasumppuvoitelulla ja mukautuvalla sylinterien ohjauksella.
Muuttuvapituuksinen imusarja vaihdettavilla resonanssiventtiileillä varmistaa moottorin optimaalisen jäähdytyksen. Kun kuuntelet moottorin ääntä, tiedät heti, mistä on kysymys. Jos haluat tätäkin jykevämmän äänielämyksen, kuvaan astuu sporttipakosarja mustine erillisputkineen. Se takaa vieläkin voimallisemman ja mieleenpainuvamman äänimaailman.
Seuraava kaarre odottaa. Oletko valmis?
Eteenpäin. Tai oikeastaan taakse – takaisin juurille. Meille se merkitsee suoraviivaista ja nautinnollista menoa. Kuusi vaihdetta, jokainen toista sähäkämpi. Voit tosin saada paikkasi kipeiksi, mutta todellinen urheiluauto vaatii myös lihastyötä. Kaksoismassavauhtipyörään yhdistetty kuusivaihteinen käsivaihteisto välittää moottorin tehon tiehen suoraan ja tarkasti. Ennen kaikkea se tarjoaa äärimmäisen urheilullisen ajoelämyksen – väärentämätöntä suorituskykyä, joka koskettaa syvimpiä tuntojasi.
Myös vakiovarusteluun kuuluva Porsche Torque Vectoring (PTV) -järjestelmä parantaa ajodynamiikkaa entisestään. Integroitu taka-akselin tasauspyörästön lukko mahdollistaa paremman pidon sekä merkittävästi paremman sivuttaisdynamiikan ja -vakauden kuormituksen muuttuessa kaarteissa ja kaistanvaihdoissa. PTV tekee ohjauksesta entistäkin ketterämmän.
SPORT-tilan dynaaminen välikaasu tekee ajo-ominaisuuksista vieläkin dynaamisemmat.
Olitpa sitten kaarteessa tai suoralla, 718 GTS 4.0:n alusta takaa uskomattoman ajotuntuman.
Urheilullisesti viritetty alusta takaa vakaan ohjattavuuden ja erinomaiset kaarreajo-ominaisuudet. Niiden perustana on ajokorkeutta 20 millimetrillä madaltava kevyt PASM-urheilujousitus. Hieman enemmän maavaraa ja ajomukavuutta arvostavat kuljettajat voivat valita PASM-aktiivijousituksen, joka madaltaa ajokorkeutta 10 mm. Elektroninen iskunvaimennuksen ohjaus säätää jatkuvasti kunkin pyörän iskunvaimennusta tieolosuhteiden ja kuljettajan ajotyylin mukaan. PASM-järjestelmässä on kaksi asetusta, jotka ovat valittavissa keskikonsolissa sijaitsevalla painikkeella: Normal-tilan iskunvaimennus on yhdistelmä urheilullisuutta ja mukavuutta, ja SPORT-tilassa jousisäädöt ovat selvästi jäykemmät.
718 GTS 4.0 -mallien alusta tuo ohjattavuuteen tarkkuutta ja ketteryyttä. Se takaa paremman ajovakauden ja -mukavuuden sekä enemmän suorituskykyä kaikissa tilanteissa. Tauko? Hetken päästä. Vielä yksi kierros sitä ennen…
Vakiovarusteena oleva Sport Chrono -paketti tekee alustan, moottorin ja vaihteiston säädöistä vieläkin sähäkämmät ja vie auton urheilulliset ajo-ominaisuudet aivan uudelle tasolle. Paketti sisältää sekuntikellon ja GT-urheiluohjauspyörän kytkimellä valittavien neljän ajotilan ohella dynaamiset vaihteiston kiinnikkeet, jotka yhdistävät kovien ja pehmeiden kiinnikejärjestelmien edut parantaen ajovakautta ja -mukavuutta.
Sport Chrono -paketti sisältää myös Porsche Track Precision -sovelluksen*. Lisävarusteena saatavan, Porsche Connect -palveluilla varustetun navigointimoduulin yhteydessä sovellus mahdollistaa kierrosaikojen ja muiden ajotietojen mittaamisen, hallinnan, jakamisen ja vertailun.
* Sovelluksen käyttö on sallittua vain yksityisalueilla. Tämän tuotteen käyttö (mukaan lukien erityisesti videotallennusominaisuus) voi tietyillä markkina-alueilla tai tapahtumissa olla lakien tai määräyksien mukaan kiellettyä. Ennen kuin käytät tätä tuotetta, tarkista, että se on paikallisten lakien ja määräysten mukaan sallittua.
718 GTS 4.0 -mallien vanteet ja renkaat on valittu huolellisesti, jotta moottorin voima välittyy asfalttiin optimaalisella tavalla. Satiininmustat 20-tuumaiset 718-urheiluvanteet ovat vakiovaruste.
Myös rengaskoot on valittu suorituskykyä silmällä pitäen: 8.5 J × 20 -koon etuvanteen rengaskoko on 235/35 ZR 20 ja 10,5J × 20 -koon takavanteen rengaskoko 265/35 ZR 20. Nämä renkaat tarjoavat runsaasti pitävää kiinnityspintaa tiehen.
Koe jännittävä, mutta samalla rentouttava ajoelämys – jokaisessa kaarteessa ja kaikissa tilanteissa.
Jarrujärjestelmää on parannettu entisestään suuren moottoritehon asettamien vaatimusten mukaan. Etuakselilla on alumiiniset, kiinteät, kuusimäntäiset Monobloc-jarrusatulat. Jarrupolkimen liikematka on lyhyt ja tarttumiskohta tarkka. Jarrut soveltuvat poikkeuksellisen hyvin dynaamiseen ajotapaan. Tämä pätee erityisen hyvin lisävarusteena saataviin keraamisiin Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) -jarruihin, jotka on koeteltu moottoriurheiluareenoilla. PCCB-jarrujen suuret, läpimitaltaan 350 mm:n jarrulevyt ovat todella vaikuttavan jarrutustehon takeena.
Integroiduilla LED-päiväajovaloilla varustetut bi-xenon-vakioajovalot takaavat parhaan mahdollisen näkyvyyden pimeällä. Lisävarusteena saatavissa on mustat bi-xenon-ajovalot Porsche Dynamic Light System (PDLS) -järjestelmällä ja LED-ajovalot Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) -järjestelmällä.
Saatavissa on myös kattava valikoima kuljettajaa avustavia järjestelmiä, jotka parantavat ajomukavuutta ja -turvallisuutta entisestään. Näihin kuuluvat muun muassa mukautuva vakionopeussäädin, katvealueita tutka-anturien avulla tarkkaileva kaistanvaihtoavustin ja peruutuskameralla varustettu ParkAssist-järjestelmä.
Vain yksi henkilö voi istua kerrallaan ratin takana. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikesta pitäisi selviytyä yksin. Porsche Connect antaa erinomaiset lähtökohdat jokaiselle ajomatkalle.
Porsche Communication Management (PCM) -tietoviihdejärjestelmä on auton äänentoisto- ja viestintäominaisuuksien hermokeskus korkearesoluutioisen 7-tuumaisen kosketusnäytön ja monipuolisten audiotoimintojen ansiosta. Porsche mahdollistaa myös monipuolisten Car Connect -palvelujen, kuten auton paikannuksen, käytön älypuhelimella.
Navigointi ja Porsche Connect
Lisävarusteena saatava navigointimoduuli vie sinut määränpäähän nopeammin reaaliaikaisten liikennetietojen ansiosta ja mahdollistaa monipuolisten Porche Connect -palvelujen käytön. Voit käyttää kaikkia verkkopohjaisia toimintoja integroidulla LTE-tiedonsiirtomoduulilla, jossa on SIM-kortinlukija. Joissain maissa siihen kuuluu myös integroitu LTE-yhteensopiva, datakäytön salliva SIM-kortti, jolla voit käyttää Porsche Connect -palveluja, kuten navigointi- ja tietoviihdepalveluja.*
Porsche Connect tarjoaa käyttöön myös useita älypuhelinsovelluksia. Lisätietoja on osoitteessa www.porsche.com/connect. My Porsche -portaalin kautta voit määrittää Porsche Connectin ja Porsche Connect -palvelut juuri omien tarpeidesi mukaan.
iPhonen käyttäjille saatavissa on lisävarusteena Apple CarPlay -palvelu, jonka kautta iPhone voidaan yhdistää Porschen PCM-järjestelmään ja tiettyjä sovelluksia voidaan käyttää suoraan PCM-järjestelmän keskusnäytöllä.
Porsche Connect
* Porsche Connect -palveluihin sisältyy ilmainen käyttöjakso, jonka pituus vaihtelee valitun palvelupaketin mukaan ja maakohtaisesti, mutta on aina vähintään kolme kuukautta. Kaikki Porsche Connect -palvelut eivät ehkä ole käytettävissä joissain maissa. Tiettyjen mallien hätä- ja vikatilannepuhelupalvelut ovat käytettävissä tietyissä maissa 10 vuoden ajan valmistuspäivästä. Käytettävyys riippuu myös auton maakohtaisista malliversioista. Tiettyjen Porsche Connect -palvelujen käyttöön tarvittava integroitu SIM-kortti sisältyy palvelujen hintaan joissain maissa. Joissain maissa Porsche Connect Storesta on saatavissa myös maksullinen datapaketti, joka mahdollistaa Wi-Fi-yhteyspisteen ja muiden perushintaan sisältymättömien Porsche Connect -palvelujen, kuten musiikin suoratoiston, käytön integroidun SIM-kortin välityksellä. Vaihtoehtoisesti voit käyttää datayhteyden muodostamiseen omaa SIM-korttia. Saat lisätietoja maksuttomista tilausjaksoista, jatkokustannuksista ja yksittäisten palvelujen saatavuudesta omassa maassasi Porsche Connect Storen Saatavuus-osiosta osoitteesta www.porsche.de/connect-store tai lähimmästä Porsche Centeristä.
Kuusi sylinteriä ja vielä enemmän kaiuttimia – siinä on riittävästi rokkia matkalle kuin matkalle.
Sound Package Plus
Sound Package Plus tuottaa uskomattoman äänimaailman. Auton sisätilojen akustinen malli on optimoitu kuljettajan ja matkustajien kuuntelunautinnon maksimointiin PCM-järjestelmään integroitujen vahvistimien avulla.
BOSE® Surround Sound System
Lisävarusteena saatava BOSE® Surround Sound System on kehitetty nimenomaan 718-malleihin ja viritetty optimaalisesti juuri niiden matkustamon akustiikkaan. Äänentoistojärjestelmään kuuluu 10 kaiutinta ja vahvistinkanavaa, mukaan lukien auton koriin integroitu patentoitu, 100-wattinen subwoofer. Täysin aktiivisen järjestelmän kukin yksittäinen kaiutin mukautuu optimaalisesti auton sisustukseen. Järjestelmän kokonaisteho on 505 wattia – siltä varalta, että haluat joskus kuunnella muutakin kuin moottorin jykevää äänimaailmaa.
Burmester® High-End Surround Sound System
Lisävarusteena saatava Burmester® High-End Surround Sound System tekee musiikin kuuntelusta vieläkin nautittavampaa. Tämä 821 watin kokonaistehon tuottava ja 12 erikseen säädettävää kaiutinta käsittävä järjestelmä sisältää 300-wattisen aktiivisubwooferin ja koriin integroidun D-luokan digitaalivahvistimen. Järjestelmä loihtii ainutlaatuisen kuuntelukokemuksen – jopa 718 Boxster GTS 4.0 -mallissa katto auki ajettaessa. AMT-nauhadiskanttielementtien kaltaiset huipputason komponentit sekä yli 1340 cm²:n kaiutinelementtipinta-ala takaavat tarkan äänentoiston myös suurilla äänenvoimakkuuksilla. Kattava taajuuskorjaimen esiasetuksien valikoima takaa ensiluokkaisen kuunteluelämyksen. Mikrofonitekniikkaan perustuva äänen hienosäätöjärjestelmä mukauttaa äänen ajo-olosuhteisiin tarkasti ja reaaliajassa.