Skip to content
Täysin sähköinen Porsche Macan
Porsche Macan

Porsche Macan

Täysin sähköinen SUV, jollaista et ole voinut kokea koskaan aiemmin. Nyt myynnissä.
  • Osta
  • Esittelyssä Porsche Macan
  • Sisätilat
  • Ulkoa
  • Ajettavuus
  • Avustavat järjestelmät
  • Monikäyttöisyys
  • Tekniset tiedot

 
Etusivu » Mallisto » Porsche Macan

Porsche Macan Electric – uuden sukupolven SUV

Porsche Macan on nyt täysin sähköinen. Porschen urheilullisuus ja ajo-ominaisuudet premium-luokan SUV:ssä – huippulaadukas sähköauto valmiina mullistamaan ajonautintosi.

Macan 4 ja Macan Turbo nyt myynnissä. Koeajettavissa syksyllä 2024.

 
Tehoa moottoreissa.
Porschen uusimman sukupolven täyssähköiset PSM-moottorit tuottavat parhaimmillaan 639 hevosvoiman tehon ja 1130 newtonmetrin väännön.

 
Kykyä akuissa.
800 voltin latausteknologia mahdollistaa 270 kilowatin lataustehon – ja osaa myös jakaa akun kahteen osaan, joita voi ladata yhtä aikaa 400 voltin jännitteellä.

 
Ylellisyyttä laadussa.
Tyylikäs viimeistely, korkealuokkaiset materiaalit ja tasapainoiset yksityiskohdat tekevät Macanista aidon Porsche-kokemuksen.

Porsche Macan 4 ja Porsche Macan Turbo kaupunkimaisemassa sillan alla

Teho (hv)

408–639 hv

0–100 km/h

3,3–5,1 s

Toimintamatka

591–613 km

Latausteho

270 kW

Akku

100 kWh

Tavaratila

540+84 l

Osta Porsche Macan.

Koeajot alkavat syksyllä 2024. Toimitukset loppuvuodesta.

Porsche Macan 4

Macan 4
alkaen 84 990 €
+ toimituskulut 600 €

Porsche Macan Turbo

Macan Turbo
alkaen 124 490 €
+ toimituskulut 600 €

Sisätilat

Porsche Macan Turbon matkustamo – etupenkit

Ainutlaatuinen kuin Porsche

Porsche Driver Experience. Macanissa voi nauttia Porsche 911:n tutusta ergonomiasta. Ajoasento on lähellä auton painopistettä, ja toiminnot on sijoitettu kuljettajan ympärille helposti saataville. Vaihdevalitsin on digitaalisesti vivulla. Ajotilavalitsin on ohjauspyörässä vakiovarusteena. Matkustamon koristevalaistus luo matkustamoon aina tilanteeseen sopivan tunnelman.

Vakuuttavat näytöt annettu. Kaareva 12,6-tuumainen digitaalinen mittaristo pitää ulkoa tulevat heijastukset minimissä, ja kuljettajankin on helppo käyttää 10,9-tuumaista infotainment-näyttöä. Matkapuhelinta on helppo ladata langattomasti keskikonsolissa.

Saatavilla edistyksellinen Head-Up Display. Macaniin voi valita AR-teknologialla lisätyn todellisuuden ohjeistusta tuulilasiin luovan HUD-näytön, jonka selkeä näkymä vastaa peräti 87-tuumaista televisiota 10 metrin etäisyydeltä katsottuna.

Matkustajalle muutakin kuin maisemia. Matkustajan paikalle voi valita lisävarusteena 10,9-tuumaisen kosketusnäytön, jolla matkustaja voi käyttää auton infotainment-järjestelmää tai vaikka katsoa suoratoistolla tv-ohjelmia kuljettajan häiriintymättä.

Paikallaankin on mukavaa. Istumismukavuuttaan maksimoiva Macanin ostaja voi valita autoonsa 14-suuntaiset sähköisesti säätyvät etuistuimet, joita voi täydentää hieronta- ja ilmastointitoiminnoilla. Macan Turbossa on vakiona 18-suuntaiset Adaptive Sports Seats -istuimet.

Ulkoa

Porsche Macan Turbo pysäköitynä kadulla lataukseen

Näyttää Porschelta

Sukunsa näköinen. Macan on helppo tunnistaa Porscheksi edestä, sivulta ja takaa. Urheilullisen muotoilunsa ansiosta coupémaisten linjojen CD-ilmanvastuskerroin onkin tämän autosegmentin paras, vain 0,25.

Kirkas katse. Macan 4:ään lisävarusteena saatavat ja Macan Turbossa vakiona olevat LED Matrix -ajovalot ovat paitsi tehokkaat, myös tyylikkäät. Älykäs Porsche Dynamic Light System Plus -järjestelmä ohjaa 84 yksittäisen led-valon muodostamaa 3-ulotteista valokeilaa liikenteen mukaan ja huolehtii, että tietä valaistaan yli 600 metrin päähän häikäisemättä vastaantulijoita. Takana 3D LED -takavalojen yhtenäinen valonauha viestii Porschen henkeä myös muiden tiellä liikkujien iloksi.

Tilaa edessä ja takana. Macanissa on tavaratilaa edessä ja takana. Takana tavaratilan koko on normaaliasennossa 540 litraa ja penkit alas laskettuna 1348 litraa. Lisäksi edessä on etutavaratila, jonka koko on 84 litraa.

Ajettavuus

Porsche Macan 4 ja Macan Turbo suurkaupungin sillalla

Kulkee kuin Porsche

Ajonautinto. Macanin ratissa tien päälle lähtee mielellään. Voiman tuotto, ohjauksen vaste, jousituksen reagointi ja sivuttaisliikkeiden dynamiikka antavat Macanille sen Porschen luonteen. Matalan painopisteen ansiosta Macan on erittäin urheilullinen SUV.

 
Jatkuva neliveto.
Macanin jatkuvan nelivedon Porsche Traction Management -ajon­hallinta­järjestelmässä on akseli­kohtainen ohjaus, joka toimii vain 10 milli­sekunnin viiveellä. Se mahdollistaa auton täydellisen hallinnan erilaisissa ajotilanteissa viisi kertaa tavallista järjestelmää nopeammin.

 
Nelipyöräohjaus.
Macaniin voi valita neli­pyörä­ohjauksen, joka tekee kaupunki­ajosta ketterämpää ja maantie­ajosta vakaampaa. Pienillä nopeuksilla takapyörät kääntyvät vastakkaiseen ja suurilla nopeuksilla samaan suuntaan etupyörien kanssa. Neli­pyörä­ohjauksella Macanin kääntösäde on vain 12,1 metriä.

 
Adaptiivinen ilmajousitus.
Saatavilla oleva adaptiivinen ilmajousitus madaltaa tai nostaa autoa tarpeen mukaan ja maksimoi renkaan ja tien kosketuksen kaikissa tilanteissa. Sport Plus -ajotilassa maavara madaltuu 15 millimetriä ja Offroad-tilassa kasvaa 40 millimetriä.

 
Kruununa Porsche Torque Vectoring Plus.
Macan Turbon vakiovarustukseen adaptiivisen ilmajousituksen lisäksi kuuluva PTV Plus -voimanjako mahdollistaa Porschelle tyypillisen rata-ajon tuntuman – enemmän voimaa, vakautta ja dynamiikkaa tiukoissakin kaarteissa.

Avustavat järjestelmät

Porsche Macanin HUD-näyttö on hyödyllinen lisävaruste

Turvallinen kuin Porsche

Vakiovarusteena turvallisuus. Macanin kattava vakiovarustus antaa kuljettajalle verratonta apua niin tien päällä kuin parkkipaikalla. Varoitus- ja jarrutusavustin, liikennemerkkien tunnistus, kaistan pito- ja vaihtoavustin, peruutuskamera ja pysäköintiavustin – muun muassa nämä löytyvät vakiona jokaisesta Macanista.

Lisäapuja saatavilla. Lisävarusteilla Macanista voi tehdä entistäkin nautinnollisemman. Esimerkiksi avaimeton kulku ja käynnistys, älykäs mukautuva vakionopeudensäädin ja aktiivinen automaattinen pysäköintiavustin tekevät Macanista saumattoman kokemuksen niin lähdössä, matkalla kuin perillä.

Porsche InnoDrive. Lisävarusteena saatava InnoDrive avustaa ajamista osallistumalla nopeuden, kiihdysten, jarrutusten ja kaarrosten hallintaan. Järjestelmä tunnistaa muun muassa nopeusrajoitukset, mutkat, keskipakoisvoimat, etuajo-oikeudet, liikennevalot, tietyöt ja reitillä olevat ruuhkat ja pitää huolta, että ajaminen sujuu tilanteessa kuin tilanteessa.

Monikäyttöisyys

Porsche Macan – vetokoukulla suurin vetomassa 2000 kiloa

Aito SUV myös mökkiteille

Täyssähköinen Macan yhdistää Porschen urheilullisen DNA:n käytännölliseen SUV:hen, joka palvelee suomalaista niin kaupungissa, maanteillä kuin mökkireissuilla.

Saatavilla vetokoukku. Macan on aito vaihtoehto arjen kaikkiin koitoksiin. Lisävarusteena hankittavan vetokoukun avulla Macanilla voi vetää jarrullisena 2000 kilon massaa.

Tasauspyörästön lukko. Macanin taka-akselille voi valita sähköisesti hallittavan tasauspyörästön lukon. Macan Turbossa se on vakiovarusteena.

Tekniset tiedot

Macan 4
alkaen 84 990 €
+ toimituskulut 600 €

Täyssähköinen ja nelivetoinen SUV nyt aidolla Porschen DNA:lla. Valitse haluamasi lisävarustepaketti ja tee Macanista omasi.

Advantage Package
4990 €

  • Adaptiivinen ilmajousitus tasonsäädöllä ja Porsche Active Suspension Management (PASM)
  • BOSE® Surround Sound System
  • Automaattisesti himmentyvät sisä- ja sivupeilit
  • Adaptiivinen vakionopeudensäädin
  • Lämmitettävä ohjauspyörä

Advantage Package Plus
8490 €

  • Adaptiivinen ilmajousitus tasonsäädöllä ja Porsche Active Suspension Management (PASM)
  • BOSE® Surround Sound System
  • Automaattisesti himmentyvät sisä- ja sivupeilit
  • Adaptiivinen vakionopeudensäädin
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Lasinen panoraamakatto
  • LED Matrix-ajovalot sis. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
  • 14-suuntaiset sähkösäätöiset etuistuimet muistitoiminnolla

Osta Porsche Macan.

Koeajot alkavat syksyllä 2024. Toimitukset loppuvuodesta.