Porsche Macan on nyt täysin sähköinen. Porschen urheilullisuus ja ajo-ominaisuudet premium-luokan SUV:ssä – huippulaadukas sähköauto valmiina mullistamaan ajonautintosi.
Porsche Macan nyt koeajettavissa.
Tehoa moottoreissa. Porschen uusimman sukupolven täyssähköiset PSM-moottorit tuottavat parhaimmillaan 639 hevosvoiman tehon ja 1130 newtonmetrin väännön.
Kykyä akuissa. 800 voltin latausteknologia mahdollistaa 270 kilowatin lataustehon – ja osaa myös jakaa akun kahteen osaan, joita voi ladata yhtä aikaa 400 voltin jännitteellä.
Ylellisyyttä laadussa. Tyylikäs viimeistely, korkealuokkaiset materiaalit ja tasapainoiset yksityiskohdat tekevät Macanista aidon Porsche-kokemuksen.
Teho
0–100 km/h
Toimintamatka
Latausteho
Akku
Tavaratila
Nyt koeajettavissa.
Porsche Macan
alkaen 79 990 €
yksityisleasing 1050 €/kk
Porsche Macan 4
alkaen 86 620 €
yksityisleasing 1110 €/kk
Porsche Macan 4S
alkaen 94 990 €
yksityisleasing 1190 €/kk
Porsche Macan Turbo
alkaen 126 600 €
yksityisleasing 1590 €/kk
Porsche Macan hinta alk. 79 990 € (sis. toimituskulut 600 €) CO2-päästöllä 0 g/km. Porsche Macan -malliston sähkönkulutus 17,9–21,1 kWh/100 km, CO2-päästöt 0 g/km. Yksityisleasingilla ensierä 0 €, leasinghinta esim. 1050 €/kk, sopimuskausi 48 kk/40 000 km, hinta sopimuskaudelta 50 400 €. Kuukausihinta sisältää toimituskulut 600 €, kesä- ja talvirenkaat, rahoituskustannukset, sopimukselle määritetyn ajo-oikeuden, katsastukset sekä määräaikaishuollot ja tekniset korjaukset. Leasingsopimuksen kestoa ja ajomäärää voi muuttaa, jolloin leasinghinta myös muuttuu. Porsche Yksityisleasing -tuotteen rahoittaa K Auto Leasing Oy. Porschen Suomen maahantuoja on K Auto AC Oy.
Porsche Driver Experience. Macanissa voi nauttia Porsche 911:n tutusta ergonomiasta. Ajoasento on lähellä auton painopistettä, ja toiminnot on sijoitettu kuljettajan ympärille helposti saataville. Vaihdevalitsin on digitaalisesti vivulla. Ajotilavalitsin on ohjauspyörässä vakiovarusteena. Matkustamon koristevalaistus luo matkustamoon aina tilanteeseen sopivan tunnelman.
Vakuuttavat näytöt annettu. Kaareva 12,6-tuumainen digitaalinen mittaristo pitää ulkoa tulevat heijastukset minimissä, ja kuljettajankin on helppo käyttää 10,9-tuumaista infotainment-näyttöä. Matkapuhelinta on helppo ladata langattomasti keskikonsolissa.
Saatavilla edistyksellinen Head-Up Display. Macaniin voi valita AR-teknologialla lisätyn todellisuuden ohjeistusta tuulilasiin luovan HUD-näytön, jonka selkeä näkymä vastaa peräti 87-tuumaista televisiota 10 metrin etäisyydeltä katsottuna.
Matkustajalle muutakin kuin maisemia. Matkustajan paikalle voi valita lisävarusteena 10,9-tuumaisen kosketusnäytön, jolla matkustaja voi käyttää auton infotainment-järjestelmää tai vaikka katsoa suoratoistolla tv-ohjelmia kuljettajan häiriintymättä.
Paikallaankin on mukavaa. Istumismukavuuttaan maksimoiva Macanin ostaja voi valita autoonsa 14-suuntaiset sähköisesti säätyvät etuistuimet, joita voi täydentää hieronta- ja ilmastointitoiminnoilla. Macan Turbossa on vakiona 18-suuntaiset Adaptive Sports Seats -istuimet.
Sukunsa näköinen. Macan on helppo tunnistaa Porscheksi edestä, sivulta ja takaa. Urheilullisen muotoilunsa ansiosta coupémaisten linjojen CD-ilmanvastuskerroin onkin tämän autosegmentin paras, vain 0,25.
Kirkas katse. Mallista riippuen lisävarusteena saatavat tai vakiona olevat LED Matrix -ajovalot ovat paitsi tehokkaat, myös tyylikkäät. Älykäs Porsche Dynamic Light System Plus -järjestelmä ohjaa 84 yksittäisen led-valon muodostamaa 3-ulotteista valokeilaa liikenteen mukaan ja huolehtii, että tietä valaistaan yli 600 metrin päähän häikäisemättä vastaantulijoita. Takana 3D LED -takavalojen yhtenäinen valonauha viestii Porschen henkeä myös muiden tiellä liikkujien iloksi.
Tilaa edessä ja takana. Macanissa on tavaratilaa edessä ja takana. Takana tavaratilan koko on normaaliasennossa 540 litraa ja penkit alas laskettuna 1348 litraa. Lisäksi edessä on etutavaratila, jonka koko on 84 litraa.
Ajonautinto. Macanin ratissa tien päälle lähtee mielellään. Voiman tuotto, ohjauksen vaste, jousituksen reagointi ja sivuttaisliikkeiden dynamiikka antavat Macanille sen Porschen luonteen. Matalan painopisteen ansiosta Macan on erittäin urheilullinen SUV.
Jatkuva neliveto. Nelivetoisissa Macaneissa jatkuvan nelivedon Porsche Traction Management -ajonhallintajärjestelmässä on akselikohtainen ohjaus, joka toimii vain 10 millisekunnin viiveellä. Se mahdollistaa auton täydellisen hallinnan erilaisissa ajotilanteissa viisi kertaa tavallista järjestelmää nopeammin.
Nelipyöräohjaus. Macaniin voi valita nelipyöräohjauksen, joka tekee kaupunkiajosta ketterämpää ja maantieajosta vakaampaa. Pienillä nopeuksilla takapyörät kääntyvät vastakkaiseen ja suurilla nopeuksilla samaan suuntaan etupyörien kanssa. Nelipyöräohjauksella Macanin kääntösäde on vain 12,1 metriä.
Adaptiivinen ilmajousitus. Saatavilla oleva adaptiivinen ilmajousitus madaltaa tai nostaa autoa tarpeen mukaan ja maksimoi renkaan ja tien kosketuksen kaikissa tilanteissa. Sport Plus -ajotilassa maavara madaltuu 15 millimetriä ja Offroad-tilassa kasvaa 40 millimetriä.
Kruununa Porsche Torque Vectoring Plus. Macan Turbon vakiovarustukseen adaptiivisen ilmajousituksen lisäksi kuuluva PTV Plus -voimanjako mahdollistaa Porschelle tyypillisen rata-ajon tuntuman – enemmän voimaa, vakautta ja dynamiikkaa tiukoissakin kaarteissa.
Vakiovarusteena turvallisuus. Macanin kattava vakiovarustus antaa kuljettajalle verratonta apua niin tien päällä kuin parkkipaikalla. Varoitus- ja jarrutusavustin, liikennemerkkien tunnistus, kaistan pito- ja vaihtoavustin, peruutuskamera ja pysäköintiavustin – muun muassa nämä löytyvät vakiona jokaisesta Macanista.
Lisäapuja saatavilla. Lisävarusteilla Macanista voi tehdä entistäkin nautinnollisemman. Esimerkiksi avaimeton kulku ja käynnistys, älykäs mukautuva vakionopeudensäädin ja aktiivinen automaattinen pysäköintiavustin tekevät Macanista saumattoman kokemuksen niin lähdössä, matkalla kuin perillä.
Porsche InnoDrive. Lisävarusteena saatava InnoDrive avustaa ajamista osallistumalla nopeuden, kiihdysten, jarrutusten ja kaarrosten hallintaan. Järjestelmä tunnistaa muun muassa nopeusrajoitukset, mutkat, keskipakoisvoimat, etuajo-oikeudet, liikennevalot, tietyöt ja reitillä olevat ruuhkat ja pitää huolta, että ajaminen sujuu tilanteessa kuin tilanteessa.
Täyssähköinen Macan yhdistää Porschen urheilullisen DNA:n käytännölliseen SUV:hen, joka palvelee suomalaista niin kaupungissa, maanteillä kuin mökkireissuilla.
Saatavilla vetokoukku. Macan on aito vaihtoehto arjen kaikkiin koitoksiin. Lisävarusteena hankittavan vetokoukun avulla Macanilla voi vetää jarrullisena 2000 kilon massaa.
Tasauspyörästön lukko. Macanin taka-akselille voi valita sähköisesti hallittavan tasauspyörästön lukon. Macan Turbossa se on vakiovarusteena.
Täyssähköinen SUV nyt aidolla Porschen DNA:lla. Valitse haluamasi lisävarustepaketti ja tee Macanista omasi.
Advantage Package 5050 €
(Macan 4S:lle 3790 €)
Advantage Package Plus 8590 €
(Macan 4S:lle 7290 €)