Etusivu » Mallisto » Porsche 911 »
Ikoninen 911:n kori, tehokkaammassa muodossa. Sekunnit rientävät. Hyppää kyytiin.
Uusi Porsche 911 GT3 riemastuttavalla, 4,0 litran vapaasti hengittävällä moottorilla ja lyhyemmällä välityssuhteella.
Teho 510 hv.
Vääntö 450 Nm.
Kiihtyvyys 0–100 km/h jopa 3,4 s.
Ketterää ajamisen nautintoa. Uuden 911 GT3:n
alusta on puhdasta moottoriurheilua. Esimerkiksi aerodynaamisesti optimoitu kaksoistukivarsijousitus edessä tekee GT-urheiluautosta entistä nopeamman ja tarkemman. Uusi 911 GT3 on erityisen urheilullinen ja ketterä osittain sen lyhyen vaihdevälityksen ansiosta.
Optimoitu 4,0-litrainen kuusisylinterinen vapaasti hengittävä bokserimoottori on peräisin lähes muuttumattomana GT3 Cup -kilpa-autosta. Se tuottaa 510 hevosvoimaa 8500 kierroksella minuutissa. Huipussaan se saavuttaa 450 Nm:n väännön 6250 kierroksella minuutissa ja maksimissaan 9000 kierrosta minuutissa.
Tehokas äänimaailma – korkea hyötysuhde. Uusi urheiluauton pakoputkisto ei ainoastaan tarjoa tunteita herättävää äänimaailmaa, vaan siinä on myös kaksi hiukkassuodatinta (PPF) ja neljä katalysaattoria, jotta tiukemmat päästöstandardit täyttyvät.
Porsche 911 GT3 korostaa urheilullista ajoelämykseen keskittymistään vakiovarusteisiin kuuluvilla Sports Seats Plus -istuimilla. Ensimmäistä kertaa saatavilla on myös uudet, kevytrakenteiset, taitettavat urheilukuppi-istuimet, jotka yhdistävät päivittäiseen käyttöön soveltuvan taitettavan urheiluistuimen ja radalle sopivan täysimittaisen kuppi-istuimen ominaisuudet. 911 GT3 on perinteisesti suunniteltu kaksipaikkaiseksi, mutta jokapäiväistä käytettävyyttä parantaakseen asiakkaat voivat ensimmäistä kertaa valita takapenkin 911 GT3
Touring-paketin kanssa ilman lisämaksua.
Puhdasta moottoriurheilutunnelmaa. Uusi 12,6 tuuman kaareva näyttö, 911-tyylinen digitaalinen kierroslukumittari, Race-Tex-verhoillut istuimet ja ohjauspyörä sekä lukuisat hiilikuituelementit luovat aitoa moottoriurheilutunnelmaa. Toinen kohokohta on perinteinen GT-tyylinen PDK-vaihteenvalitsin, joka parantaa ajokokemuksen tunteikkuutta ja mahdollistaa helpon vaihdon M- ja D-tilojen välillä.
Porsche 911 GT3:n poikkeuksellinen urheilullisuus johtuu osittain sen kevyestä painosta. Useiden hiilikuituvahvisteista muovista (CFRP) valmistettujen osien lisäksi kevyt rakenne sisältää myös kevyet alumiinivanteet, joita on saatavilla eri malleina. 911 GT3:n paino on vain 1479 kg, kun taas Touring-mallin paino on 1461 kg.
Urheilullinen mutta elegantti. GT3 Touring-paketilla sisältää muun muassa adaptiivisen takaspoilerin kiinteän takasiiven sijaan. Erityisesti muotoiltu takaluukun säleikkö, jossa on GT3 Touring -logo, on sijoitettu moottorin yläpuolelle. Elegantit hopeanväriset sivuikkunoiden listat koristavat ulkoasua.
Vaikka Touring-mallissa ei olekaan erottuvaa takasiipeä, se hyödyntää tehokasta aerodynamiikkaa. Se saavutetaan useilla tekijöillä, kuten erityisellä takapään siivekkeiden geometrialla. GT3 Touringissa on myös Gurney-läppä sähköisesti laajennettavassa takaspoilerissa. Yhdessä etuosan ja auton pohjan muutosten kanssa uusi Porsche 911 GT3 Touring-paketilla on erinomaisesti tasapainotettu.
Elegantti mutta urheilullinen. Sisätiloissa on klassisen urheiluauton tunnelma käsivalintaisella vaihteistolla. GT3:n pelkistettyyn luonteeseen sopien Race-Texin sijaan korostetaan hienoa mustaa nahkaa. Ohjauspyörän kehä, vaihdekeppi, ovipaneelien käsinojat, keskikonsolin säilytyslokeron kansi ja ovenkahvat on verhoiltu sileäpintaisella nahalla. Nahkaverhoilussa on ainutlaatuinen pintakuviointi kojelaudan etuosassa ja ovipaneelien yläosan sivuilla. Touring-malli on ensimmäistä kertaa saatavilla myös klassisena 2+2-paikkaisena, mikä lisää sen jokapäiväistä käytettävyyttä.
Ketterä ajettava. Touring-mallin erityinen jousituksen säätö varmistaa erinomaisen käsiteltävyyden mutkaisilla teillä. Yhdessä urheilullisen ohjauksen kanssa ajomatkat mutkaisilla rantateillä ja henkeäsalpaavilla vuoristoteillä muuttuvat unohtumattomiksi elämyksiksi.
Manuaalinen 6-vaihteinen GT-urheiluvaihteisto tarjoaa puhdasta ajonautintoa. Kuusi suorituskykyyn keskittyvää vaihdetta ja erittäin lyhyet vaihdevälit tarkkoja ja nopeita vaihteenvaihtoja varten takaavat kuljettajalle ehdotonta ajonautintoa ja puhdasta tunnetta. Manuaalinen vaihteisto säästää myös 16,3 kg painoa verrattuna 7-vaihteiseen PDK-vaihteistoon, joka on saatavilla ilman lisämaksua.
Lisää teknisiä tietoja saat auton rakennusautomaatista tai lähimmästä Porsche Centeristä.
Teho 525 hevosvoimaa. 0–100 km/h 3,2 sekuntia.
Uusi Porsche 911 GT3 RS – huippuluokan suorityskykyä entistä kevyempänä – omapaino vain 1450 kg. Entistä leveämpi kori, leveämmät renkaat ja entistä parempi aerodynamiikka ja downforce.
Läpikotaisin urheilullinen. Luistamaton ohjauspyörän musta Race-Tex-reunus istuu mukavasti käteen myös urheilullisen ajon aikana. GT3 RS:n rata-näyttö näyttää pyynnöstä kilparadan ajotiedot, kuten rengaspaineet, g-voiman, sekuntikellon, veden sekä öljyn lämpötilan ja öljynpaineen.
Tasapainoinen. Dynaaminen. Täydellinen. 911 GT3 RS omi uuden aerodynamiikkakonseptin: takasiipi parantaa downforcea ja takadiffuusori edesauttaa aerodynamiikkaa entisestään. Uusittu etuosa tehostaa jäähdytystä ja aerodynaamiikkaa, mahdollistaen auton koordinoidumman tasapainotuksen.
Myös: Mukava. Uusi 911 GT3 pitää huolen, että suorituskykyinen ajaminen on myös mukavaa. Vakiovarusteena löytyykin esimerkiksi:
Uusi LED-teknologia varmistaa näkyvyyden myös heikommissa sääolosuhteissa. LED-pääajovalojen muoto ja sijainti muistuttavat myös ensimmäisiä 911-sukupolvia.