911 Turbo S on täydellisin ja monipuolisin tapa ajaa Porsche 911:llä. Olipa kyseessä päivittäinen käyttö, pitkät ajot moottoritiellä tai kilparata – uusi 911 Turbo S on entistä mukavampi, yksilöllisempi ja merkittävästi nopeampi kuin sen edeltäjä.
Porschen 911-sarjan huippumallin innovatiivinen kaksoisturbo-voimansiirto T-Hybrid-teknologialla tekee uudesta 911 Turbo S:stä kaikkien aikojen tehokkaimman 911-mallisarjan tuotantoauton. Nelivetoinen 523 kW (711 hv) urheiluauto yhdistää erinomaisen suorituskyvyn korkeaan eksklusiivisuuteen, pitkän matkan mukavuuteen ja joka päiväiseen käytettävyyteen.
Hinta alkaen 472 674 €.
Uusi Porsche 911 Turbo S seuraa suuria jalanjälkiä. Sen edeltäjää pidettiin jo urheiluautomaailman mittapuuna, kun kyse oli ylivoimaisen suorituskyvyn, pitkän matkan mukavuuden, eksklusiivisuuden ja joka päiväisen käytettävyyden yhdistelmästä.
Nyt 911 Turbo S on jälleen nostanut rimaa merkittävästi kaikilla osa-alueilla. Urheiluauto, joka on saatavilla sekä coupéna että cabrioletina, debytoi huomattavasti parantuneella suorituskyvyllä, jykevällä muotoilulla, älykkäämmällä aerodynamiikalla, optimoidulla alustalla ja entistä eksklusiivisemmalla varustelulla.
Löydät lisää teknisiä- ja mittatietoja kysymällä suoraan myyjältä tai auton rakennusautomaatista muiden teknisten tietojen yhteydessä.
Turbonite-väri näkyy myös sisätiloissa: ovipaneeleissa, ohjauspyörässä, kojelaudassa ja keskikonsolissa, somisteompeleissa, Sport Chrono -ajastimessa ja mittaristossa. Turvavyöt ja useat keskikonsolin painikkeet on myös suunniteltu tässä värissä. Ensimmäistä kertaa sisustukseen kuuluu myös hiilikuiturakenteiset koristelistat neodymi-somisteilla ja perforoitu mikrokuitukattoverhoilu mustalla taustalla.
Coupé-malli toimitetaan vakiona kaksipaikkaisena. Takapenkit voidaan lisätä ilman lisäkustannusta. Cabriolet toimitetaan aina 2+2-konfiguraatiossa. Uusi 911 Turbo S on aina varustettu HD Matrix LED -ajovaloilla. Niiden innovatiiviset valotoiminnot parantavat turvallisuutta erityisesti yöllä ajettaessa. Sport Chrono -paketti, johon sisältyy renkaan lämpömittari, erityisesti säädetty PASM-jousitus, PDCC-sähköhydraulinen kallistuksenesto ja titaaninen urheilupakoputkisto ovat myös vakiovarusteita.
Sisätiloista löytyy mukautuvat 18-suuntaiset Sports Seats Plus -istuimet muistitoiminnolla, “turbo S” -teksti niskatuissa, Turbo S -kirjailut istuinpinnoissa ja ovipaneeleissa, jotka ovat uudelleentulkinta alkuperäisen 911 Turbo 930:n muotoilusta
Uuden Turbo S:n myötä Porsche tuo mallisarjojen yhteisen Turbo-muotoilustrategian myös 911-malliin. Lukuisat kontrastielementit on suunniteltu Turbonite-värillä, joka on varattu yksinomaan Turbo-versioille. Näihin kuuluvat Porschen vaakuna ja “Turbo S” -teksti takana. Lisäksi Turbo S -mallille ominaiset yksityiskohdat takasiiven säleissä ja sivuikkunalistoissa erottavat huippumallin muista. Vanteiden valikoimaan kuuluu uusia keskilukittavia Turbonite-vanteita (Central Lock).
Uusi huippumalli on Turbo-malleille tyypillisesti näkyvästi leveämpi kuin Carrera-mallit, ja siinä on aukot takasivuosassa. Uudelleen muotoillussa takapuskurissa näyttävät ilmanvaihtoaukot korostavat leveyttä entisestään. Titaanisen pakoputkiston putkenpäät, jotka on suunniteltu uudelleen Turbo-tyyliin, korostavat Turbo S:n asemaa mallisarjassa, kuten myös dynaaminen helmiäisrakenne takavalon yläpuolella. Ovaalit titaaniputkenpäät erikoisrakenteella ovat saatavilla lisävarusteena. Kaiken kaikkiaan ulkonäkö erottaa Turbo S:n selkeästi muista 911-malleista.
Uudelleen kehitetty, suorituskykyinen voimansiirto tuottaa järjestelmätehon 523 kW (711 hv). Tämä tekee uudesta 911 Turbo S:stä tehokkaimman tuotantoversion 911-mallista tähän mennessä. Voimansiirron maksimivääntö on 800 Nm, ja se on käytettävissä erittäin laajalla kierroslukualueella 2 300–6 000 rpm. Tehokäyrä on poikkeuksellisen laaja: täysi 711 hv on käytettävissä 6 500–7 000 kampiakselin kierroksella.
Auto on varustettu innovatiivisella ja erityisen kevyellä T-Hybrid-teknologialla, jossa on 400 V järjestelmä. Tämä tuo 61 hv lisätehoa verrattuna edeltäjään. T-Hybrid-voimansiirto debytoi ensimmäisen kerran vuonna 2024 911 Carrera GTS -mallissa, ja teknologiaa on kehitetty merkittävästi uutta 911 Turbo S:ää varten. GTS-mallissa käytetään yhtä sähköistä pakokaasuturboa (eTurbo), mutta uudessa Turbo S:ssä on kaksi eTurboa. Turbiini ja kompressori on suunniteltu erityisesti huippumallin vaatimuksiin. Ne eivät ainoastaan lisää suorituskykyä, vaan myös parantavat voimansiirron reagointikykyä.
Vaikka suorituskykyisen hybridijärjestelmän myötä autoon on lisätty komponentteja, uusi 911 Turbo S painaa vain 85 kiloa enemmän kuin edeltäjänsä. Painonlisäys on kompensoitu täysin kaikilla ajodynamiikan kannalta merkittävillä osa-alueilla. Paras todiste tästä on kierrosaika Nürburgringin Nordschleifella: syksyllä 2024 suoritetuissa viimeistelyajoissa naamioitu 911 Turbo S saavutti ajan 7:03.92 minuuttia notaarin valvonnassa – noin 14 sekuntia nopeammin kuin edeltäjänsä.
Uusi aerodynaaminen konsepti optimoi jäähdytyksen ja tehokkuuden uudessa 911 Turbo S:ssä. Aktiiviset, pystysuunnassa sijoitetut jäähdytysilmaläpät auton etuosassa ja aktiivinen etudiffuusori toimivat yhdessä muuttuvan etuspoilerin reunan ja laajennettavan ja kallistuvan takasiiven kanssa, jotka on peritty edeltäjältä. Nämä muodostavat tehokkaan kokonaisuuden. Jäähdytysilma ohjautuu optimaalisesti jarruille ja jäähdyttimille. Ajotilanteesta riippuen aktiivinen aerodynamiikka vähentää nostetta tai vetovastusta, kun elementit ovat sisäänvedettyinä.
911 Turbo S Coupén ilmanvastuskerroin (Cd) on pienentynyt kymmenen prosenttia edeltäjään verrattuna, kun kaikki aktiiviset aerodynaamiset elementit ovat tehokkaimmassa asennossaan. Lisäksi aktiivinen aerodynamiikka parantaa märkäjarrutusta: märässä kelissä etudiffuusorit sulkeutuvat suojaten etujarrulevyjä liiallisilta vesiroiskeilta.
911 Turbo S:n vakiovarusteena sähköhydraulisesti ohjatulla Porsche Dynamic Chassis Control (ehPDCC) -järjestelmällä. Se vähentää kallistumista suunnanvaihdossa ja lisää ketteryyttä kaarteisiin mentäessä ja niistä poistuttaessa.
Tämä tekee urheiluautosta ennustettavamman ja helpommin ajettavan, vaikka tehoa on valtavasti. Sekä ajomukavuus että ajodynamiikka paranevat. Huippumalli parantaa näin ajomukavuutta, vakautta ja ketteryyttä samanaikaisesti.
Uuden sukupolven renkaat tarjoavat merkittävästi parantunutta kuivan kelin hallittavuutta, säilyttäen samalla hyvän suorituskyvyn märissä olosuhteissa. Taka-akselilla käytetään nyt 10 mm leveämpiä renkaita kuin edeltävässä mallissa: 325/30 ZR 21. Etuakselilla säilytetään kokoa 255/35 ZR 20, kuten edeltäjässä.
Vakiovarusteena oleva Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) -järjestelmä on varustettu uusilla jarrupaloilla ja kestää valtavia kuormituksia. Tämä parantaa sekä jarrutustehoa että poljintuntumaa. Taka-akselin jarrulevyn halkaisija on kasvatettu 390 mm:stä 410 mm:iin. Etuakselilla käytetään 420 mm levyjä. Tämä tarkoittaa, että uusi 911 Turbo S on varustettu suurimmalla PCCB-jarrujärjestelmällä, jonka Porsche on koskaan asentanut kaksipaikkaiseen malliin.