Taycanin vahva verenperintö heijastuu sen suorituskyvyssä. Uusimman teknologian hyödyntäminen Taycanin voimalinjassa takaa vertaansa vailla olevan suorituskyvyn: kahden kestomagnetoidun synkronimoottorin 761 hv:n (560 kW) yhteisteho kiidättää Launch Control -järjestelmällä varustetun Taycan Turbo S:n nollasta sataan kilometriin tunnissa 2,8 sekunnissa.
Porschen todellinen sielu merkitsee suorituskykyä – joka suhteessa. Taycan todistaa, että tämä pätee myös lataamiseen: auton 800 voltin sähköjärjestelmä mahdollistaa jopa 270 kW:n lataustehon. Optimaalisissa olosuhteissa¹ akku latautuu vain viidessä minuutissa varaukseen, joka riittää jopa 100 kilometrin ajamiseen (WLTP-syklin mukaan). Autosi on siis aina hetkessä valmis päivän haasteisiin.
¹ Optimaaliset olosuhteet: CCS-standardin mukainen pikalatauspiste, teho > 270kW, jännite > 850 V, akun lämpötila 30–35 °C ja varaustila latauksen alussa 5 %.
Etupyörien etupuolella sijaitsevat pystysuuntaiset ilmanohjausaukot parantavat myös aerodynaamisia ominaisuuksia ohjaamalla ilman pyörien yli ja vähentämällä siten turbulenssia.
Neliosaiset LED-ajovalot
Niiden yläpuolella sijaitsevat keulan todelliset katseenvangitsijat: neliosaiset, kelluvan vaikutelman antavat LED-matriisivalot.
Taycanin siluettia hallitsee dynaamisen matala flyline-kattolinja. Automaattisesti esiin tulevat ovenkahvat on upotettu korinpinnan tasolle.
Kattovaihtoehtoja on kaksi: kevyt alumiinikatto, jonka keskellä on kilpa-automainen syvennys, ja kiinteä panoraamalasikatto, joka luo matkustamoon avaran ja valoisan tunnelman.
Taycanin perässä katseen kiinnittävät yhtenäinen lasinen valonauha sekä lasiselta näyttävä Porschen logo. Niiden yläpuolella on Porsche Active Aerodynamics (PAA) -järjestelmä, joka koostuu kolmivaiheisesti toimivasta takaspoilerijärjestelmästä.
Jyrkästi nouseva keskikonsoli korostaa kuljettajan istuimen urheilullisen matalaa ajoasentoa. Kapealla pääntuella varustettu istuin on säädettävissä 14 suuntaan. Lisävarusteena on saatavissa 18 suuntaan säädettävä istuin.
Vakiovarusteluun kuuluu urheilullinen monitoimiohjauspyörä, mutta ohjaamon kilpa-automainen tunnelma on mahdollista viedä äärimmilleen lisävarusteena saatavalla GT-urheiluohjauspyörällä, jossa on ajotilan valintakytkin sekä keskiasennon merkki ylhäällä.
Mekaaniset painikkeet on korvattu lähes täysin digitaalisilla säätimillä. Tämä seikka antaa ohjaamolle erittäin selkeän yleisilmeen. Sama selkeyden periaate pätee myös intuitiivisiin ja helppokäyttöisiin näyttöihin, joita Taycanissa voi olla enimmillään neljä.
16,8-tuumainen kaareva näyttö
Kojelaudan järjestely on Porschelle tyypilliseen tapaan kuljettajakeskeinen. Kaiken keskipisteenä on 16,8-tuumainen kaareva mittaristonäyttö, jonka ympärillä sijaitsevat eri ohjauspaneelit ja Direct Touch Control -kosketussäätimet valojen ja alustan toimintojen hallintaa varten.
Uudistettu, online-navigointimoduulilla varustettu Porsche Communication Management (PCM) -tietoviihdejärjestelmä kokoaa yhteen Taycanin audio-, navigointi- ja viestintätoiminnot. Kojelaudan 10,9-tuumaisen keskusnäytön PCM-näkymä on konfiguroitavissa kuljettajan omien mieltymysten mukaan mahdollistamaan suora pääsy tärkeimpiin toimintoihin.
Tarjoaa pääsyn navigointi-, media- ja puhelintoimintoihin, asetuksiin ja Apple CarPlay -toimintoon valikkopalkista, joka voidaan haluttaessa poistaa näkyvistä. Myös tavaratilan luukku ja latausluukku voidaan avata tästä paneelista. Myös latausnäyttö ja akun varaustila on mahdollista saada näkyviin.
*Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka ovat määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.
**Ilmoitettu CO2-päästöarvo on perusmallin päästöarvo ilman lisävarusteita. Osa lisävarusteista vaikuttaa auton CO2-päästöarvoon, polttoainekulutukseen sekä autoveron määrään. Lopullinen CO2 g/km, jonka perusteella autovero määräytyy ilmoitetaan autoyksilön vaatimuksenmukaisuustodistuksessa (COC-todistus) auton valmistuttua. Lopullinen autovero määräytyy Verohallinnon tekemän autoveropäätöksen mukaan.
Suorituskyky, G-voimat ja vahva adrenaliinilataus ovat Porschen perinteisiä arvoja. Mutta mitä me Porschella näemme, kun suuntaamme katseet tulevaisuuteen? Huomispäivän urheiluauton ilman mitään kompromisseja – täysipainoisen kokonaisuuden, jossa yhdistyvät maksimaalinen ajonautinto, edistynyt latausteknologia ja erinomaiset yhteydet.
Haluatko tietää onko sinun mahdollista ladata Porschen ladattavaa hybridi- tai täyssähköautoa kotonasi? Porsche Charging Pre-Check -lataustapakartoitus tarjoaa sinulle alustavan tiedon siitä muutamassa minuutissa. Voit myös olla yhteydessä lähimpään Porsche Centeriin ja autamme sinua latausasioissa niin laitteiston, kuin kumppanimme tarjoaman kotikartoituksen sekä asennustyön kanssa.